Wednesday, May 18, 2011

Photo flash news: 4000 Joined in “4.16 No Nukes! Kansai Action”


Nearly 5,000 people gathered at Nakanoshima Park in Osaka for the “No Nukes! Kansai Action” on April 16, but the rally and demonstration were not reported in central Japan. Despite the gravity of public protest against nuclear power plants, mainstream media have not yet changed their stance. I decided to introduce anti-nuclear power plants actions on my blog for everyone to learn about them. I arrived at Labornet Japan homepage as I was checking other nuclear-plant-related sites. I hope my photo will help inform your readers. (By Kashihabara)

写真報告: 4000人が参加した「4・16 原発いらん!関西行動」
 4月16日「原発いらん!関西行動」(中之島公園)のこのデモには4000~5000人の方々が参加されたようでした。夕べ東京の先輩からメールがあり、関東では今回のこのデモは報じられていなかったそうです。これだけの事態になってもメディアの体質はなかなか変われないようだし、自分で出来る事をとにかくやろうと思い、ブログなどに反原発運動情報等をアップして、自分の目や周りで見聞きした信じられる情報を発信しようと思いました。原発関連でいろんなサイトを見ているうちに、レイバーネットにたどり着きました。何かの役に立てばと思い、写真を送りました。(柏原) 写真報告

No comments: