Thursday, October 22, 2015

No to wage cut! 9th Strike at Zenyo




Zenyo Local of the National Union of General Workers Tokyo Tobu, which organize workers at Zenyo Corporation that specializes in welding rails for JR (Japan Rail) companies and other private rail operators, waged a strike on 9th October. There was a support rally in front of the main office in Nerima, Tokyo and 140 workers including supporters from other unions gathered. This was the ninth strike since the wage demand started in this July. The company locked out the workers from 8 am to 4:30pm, setting up barricades and surveillance cameras.
The workers and supporters stormed the barricades and went on to the managers blocking the entrance door and pressed the union demands. (National Union of General Workers Tokyo Tobu)


賃金カットをやめろ!~10.9 東部労組全溶支部ストライキ抗議アピール行動を
敢行 

 JRや私鉄各社のレー ル溶接を手がける株式会社 全溶(本社:東京都練馬区)の労働者でつくる全国 一般東京東部労組全溶支部は10月9日、朝からストライキに突入し、本社前抗議
アピール行動を敢行しました。本社前行動には東部労組各支部や友好労組など
140人の仲間が集まりました。同支部組合員は9日午前8 時から同日午後4時
半までの第9波ストライキを打つとともに、同日午後2時から本社前行動に立ち
上がりました。本社には作業員の大半 がストライキに入ったため、作業用ト
ラックが留め置かれました。会社側は本社建物の回りをカラーコーンとロープを
張り巡らしてバリ ケードを構築し、「立入禁止」と書かれた札を取り付けまし
た。ドアはカギを閉め、2階の窓からは監視カメラを据え付けました。これに
対して組合員と支援者の怒りは爆発しました。「この本社ビルを建てたのは自分
たち作業員が寝ずに働いたおかげではないか」。バリケー ドは次々と破られ、
ドアの前に立ちはだかっている会社役員に詰め寄りました。(東京東部労組)
*動画 (10.9全溶ストライキ)

No comments: